niedziela, 12 czerwca 2011

Muffinki waniliowe z truskawkami

Pieczenie zawsze miało dla mnie magiczną moc. 
Zapragnęłam ją posiadać, sprawia mi przyjemność mieszanie składników, wyrabianie ciasta
i cudowny zapach unoszący się z piekarnika.

Letni czas napełnia mnie ochotą na świeże i lekkie smakołyki.
 Wyobraziłam sobie połączenie wanilii i truskawek i już wiedziałam, że muszę upiec muffiny! Pierwsze w moim życiu, lecz napewno nie ostatnie.


                           Waniliowe muffiny z truskawkami  
( źródło : http://kuchareczka.blox.pl/2009/01/Muffiny-waniliowe-z-truskawkami.html)  



Składniki:
  • 250 g mąki;
  • 130 g cukru;
  • 1/2 opakowania cukru waniliowego;
  • laska wanilii;
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 2 łyżki zmielonych migdałów;
  • 2 jajka;
  • 125 g masła;
  • 1/2 szklanki maślanki;
  • truskawki przekrojone na pół 
 Cukier, cukier waniliowy, migdały, proszek do pieczenia, ziarenka wanilii oraz masło wymieszać ze sobą. Wbijać po jednym jajku wciąż mieszając. Dodać mąkę i maślankę. Ponownie wymieszać. Do gotowego ciasta dodać truskawki. Foremki wypełnić do 2/3 wysokości i piec 25 minut w 200 C. 
Gdy muffiny się upieką uchylcie drzwi piekarnika i zostawcie je tam jeszcze chwilę. 
A gdy już je wyjmiecie i całkowicie ostygną posypcie je cukrem pudrem. 
Z podanej ilości składników wyszło 9 muffinek. Były pyszne i jak sami widzicie proste
do zrobienia.


SMACZNEGO!!! 





3 komentarze:

  1. Ofca na diecie ;) ale muffinka bym wciągnęła :) i jaki masz fajny, ludowy talerzyk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też na diecie... pieke a potem rozdaje :)
    Kiedy wyjeżdzacie?

    OdpowiedzUsuń