czwartek, 9 czerwca 2011

Pizza z rucolą

Zawsze mile widziana i radośnie witana gdy pojawia się na naszym stole.
Cudowny zapach jaki roznosi się po domu gdy wyjmuję ją z piekarnika.
Nieskończona ilość sposobów na jakie można ją podać. 
Wszystko to sprawia, że nie potrafię się jej oprzeć. 


Pizza z rucolą, łososiem i pomidorkami koktajlowymi
                           Składniki:
  •  2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej;
  • 1,5 łyżeczki drożdzy w proszku;
  • 1 łyżeczka soli;
  • 1 szklanka letniej wody;
  • 1 łyżka oliwy;
  • kilka skrawków łososia wędzonego na zimno;
  • 4 pomidorki koktajlowe;
  • garść rucoli;
  • ser żółty;
  • kilka wiórków parmezanu
Sos pomidorowy:
  • 1 puszka pomidorów krojonych;
  • ząbek czosnku;
  • 1/2 cebuli;
  • sól, cukier, oregano, pieprz
Posiekaną cebulę podsmażyć, dodać czosnek a następnie przecier pomidorowy. Doprawić do smaku i gotować około 10 minut. Można zmiksować na gładką masę. Ostudzić. 


Suche składniki na ciasto czyli mąkę, drożdze i sól wymieszać i dodać wodę. Zagnieść ciasto, które powinno być elastyczne i gładkie oraz łatwo odchodzić od ręki. Gdy będzie gotowe trzeba posmarować je oliwą, przykryć i odstawić na mniej więcej godzinę.
Gdy wyrośnie dobrze jest zagniesć je jeszcze raz. Następnie można przystąpić do rozwałkowania. Ja podzieliłam moje ciasto na dwie części i zrobiłam dwie pizze. 
Uformowane ciasto układamy na blasze. Smarujemy sosem, posypujemy serem żółtym. Na wierzch układamy pozostałe składniki czyli pokrojone pomidorki i lososia. Pizzę pieczemy we wcześniej rozgrzanym do 220 C piekarniku przez około 15 minut. Po wyjęciu posypujemy oregano i układamy rucolę oraz wiórki parmezanu.
Pizza zrobiona z mąki pełnoziarnistej jest bardziej sycąca niż ta z mąki pszennej, lecz poza tym jest pyszna.




SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

  1. A dlaczego ja tu nie zostawiłam komentarza?? Pizza wygląda obłędnie przecież! :)))

    OdpowiedzUsuń