czwartek, 4 sierpnia 2011

Kurki

Marzyłam o nich. Czekałam na nie. I planowałam ich próbować gdy tylko się pojawią! Są! Na bazarkach kuszą swoją żółcią, pojawiły się więc na moim stole. 
Na pierwszy ogień zupa krem, której smak mnie i moich gości zachwycił i zaskoczył. 
Mam nadzieje, że i Wam przypadnie do gustu :)

Krem z Kurek


Składniki :
  • 300 - 350 g kurek;
  • 2 marchewki;
  • 2 pietruszki;
  • 1/2 selera;
  • 1/2 pęczka natki pietruszki;
  • 1 średniej wielkości cebula;
  • 2 kostki rosołowe;
  • śmietana, sól i pieprz

Kostki rosołowe ( jeśli posiadacie bulion ze świeżych warzyw - ma on pierwszeństwo w użyciu) rozpuszczamy w 1,5 litra wody. Dajemy mu chwilę na zagotowanie i wrzucamy do niego obrane i pokrojone w większe kawałki warzywa. Gotujemy do miękkości.


W między czasie zajmujemy się kurkami. Pierwsza rzecz jaką trzeba zrobić to dokładnie je umyć. Gdy są już oczyszczone z leśnych farfocli możemy zająć się siekaniem cebuli, którą następnie należy zeszklić na maśle z dodatkiem oliwy. Do podduszonej delikatnie cebulki dodajemy kurki. Podsmażamy je na patelni kilka minut, dokładnie tyle ile potrzeba aby puściły sok. Całą zawartość patelni przekładamy do garnka z bulionem i gotujemy około 10 - 15 minut.
Kolejny krok zależy od Was. Nie musicie miksować zupy. Jeśli lubicie tradycyjną postać możecie już jeść. Jeśli wolicie krem to trzeba wyłowić z zupy część kurek a resztę zmiksować na krem. Potem przekładamy ocalone kurki do garnka i ponownie zagotowujemy. Próbujemy i przyprawiamy.
Ja byłam zachwycona smakiem i użyłam tylko odrobiny soli i trochę większej ilości pieprzu.
Zupę podajemy z posiekaną natką i śmietaną!






Smacznego!!!

2 komentarze: