niedziela, 3 stycznia 2016

Jak być domową boginią?

Ha!
Według Nigelli wystarczy upiec jogurtowo - cytrusowe babeczki :)
I wiecie co? Rzeczywiście można się tak poczuć czując zapach, który wypełnia cały dom!
Bardzo smaczne, bardzo proste w przygotowaniu a radości z jedzenia co nie miara.


Składniki:
  •  125 ml jogurtu naturalnego,
  • 75g stopionego masła,
  •  150g mąki pszennej,
  • 125g cukru,
  • 2 jaja,
  • 1/2 łyżeczki sody - ja dodałam 1 łyżeczkę proszku do pieczenia,
  • otarta skórka z połówki cytryny oraz połówki pomarańczy i sok z nich - wg Nigelli tylko skórka z jednej cytryny
  •  szczypta soli 


 W jednej misce mieszamy jogurt, stopione masło, jaja oraz skórki i sok z owoców.
W drugiej mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz sól.  Mieszamy składniki wilgotne z sypkimi a ciastem wypełniamy blaszkę do mini babeczek - ja użyłam klasycznej muffinkowej wysmarowanej olejem. Pieczemy w 175 C przez 25-30 min. Po upieczeniu dość szybko wyjęłam babeczki z foremki coby za bardzo się nie przykleiły i nie połamały przy wyjmowaniu.
Ostudzone babeczki lukrujemy ( cukier puder łączymy z sokiem z cytryny).
Prawda, że proste?

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz