środa, 18 kwietnia 2012

Wytrawny makaron

To danie jest dla smakoszy sera gorgonzola, stanowi on bowiem bazę do sosu.
Smak tego sera jest dość specyficzny i co tu dużo mówić trzeba go lubić aby makaron nam smakował.

Penne z polędwicą w sosie serowym
(przepis pochodzi z : http://www.makecookingeasier.pl/blog/na-obiad/)
  • 1 polędwiczka wieprzowa;
  • około 300 g sera gorgonzola;
  • 200g śmietany ( u mnie 18%);
  • 1 żółtko;
  • makaron;
  • 3-4 łyżki oliwy;
  • 3 łyżki sosu sojowego;
  • sól, pieprz
  • rukola
 Mięso kroimy w kawałki i marynujemy w sosie sojowym i oliwie, odstawiamy do lodówki na 2-3 godziny.
Następnie smażymy na patelni doprawiając solą i pieprzem.
W między czasie gotujemy makaron oraz rozpuszczamy w rondelku ser, gdy już stanie się płynny dodajemy do niego śmietanę i mieszamy na gładką masę. Następnie dodajemy żółtko, mieszamy i wyłączamy gaz.
Ugotowany makaron łączymy z sosem, dodajemy mięso i posypujemy rukolą oraz parmezanem.



 Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Eljotynko też robiłam to danie (też wrzuciłam na bloga, haha). Robiłam nie raz :). Jak dla mnie jest ono wyborne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano rzeczywiście jest :D
      mi nie do końca pasuje smak gorgonzoli, ale jako mięsożerca uwielbiam polędwicę ;)

      Pozdrawiam ciepło :)
      p.s świetne formy do tart zakupiłaś :)

      Usuń
  2. a skąd Wy znacie to danie? ja nie znam :) a brzmi super! uwielbiam wieprzowe polędwiczki. goronzolę też lubię. a u Ciebie kochana na zdjęciach wygląda wybornie i wiosennie!

    OdpowiedzUsuń