niedziela, 28 października 2012

tarta z warzywami

Tarty nie zawsze mi się udają , szczególnie te na kruchym cieście, które często robi się zbyt twarde.
W przypadku tego ciasta nie było takiego problemu, gdyż to nie jest zwykłe, kruche - jego bazą jest twaróg.
Byłam mile zaskoczona z efektu i cieszę się, że wpadłam na ten przepis.
A znalazłam go tu.


Składniki:
  • 250 g twarogu;
  • 3 łyżki masła;
  • szklanka mąki;
  • cukinia;
  • 1/2 papryki zółtej i czerwonej ;
  • 1/2 czerwonej cebuli;
  • trochę papryki chli;
  • sól, pieprz, oregano, bazylia




 Twaróg mieszamy z mąką, masłem oraz solą. Zagniatamy, a właściwie wyrabiamy. Wylepiamy foremkę do tarty i wstawiamy do rozgrzanego piekarnika ( 200' C) na około 15 min. do momentu aż się zarumieni.
W międzyczasie podsmażamy na patelni przyprawione warzywa. Układamy je na podpieczonym spodzie. Ja zanim ułożyłam warzywa starłam najpierw trochę sera żółtego. Całość wkładamy ponownie do piekarnika i zapiekamy około 25 minut. I gotowe.
Niezwykle szybki i proste, a jakie smaczne!!!







Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Przyznam, że kilka razy robiłam na tzw. kruchym tartę i średnio mi wychodziło ono. Nie lubię zagniatać, więc pewnie dlatego ;)
    Za francuskim ciastem nie przepadam...
    A tu proszę - fajna alternatywa! :)
    Widziałam gdzieś (tylko gdzie?), że ktoś (tylko kto?) zrobił tartę na spodzie... z ryżu! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuuu na ryżu? to jest coś :)
      p.s. świetne nowe zdjęcie!! w sensie, że Twoje własne ;)

      Usuń
    2. No kurnasz na ryżu. Jak znajdę jakimś cudem ten przepis to zapodam :)
      P.S. Dzięki!! :)) Też mi się spodobało ;)

      Usuń
    3. jest :) http://przecinkowa.blogspot.com/2012/10/brokuowa-tarta-na-spodzie-z-brazowego.html

      Usuń
  2. Wspaniała tarta! Przepis na ciasto chętnie podpatrzę, bo mi również kruche nie zawsze wychodzi, a to wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak jakoś dziwnie jest z tym kruchym :)
      Nie krępuj się :))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. lid!!!! gdzie nowe posty! Co sie obijasz!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zu! gdzie Twój blog? co się obijasz/! ;D

    OdpowiedzUsuń