środa, 17 października 2012

leczo


Gorące, ostre, rozgrzewające, idealne na chłodny i wietrzny dzień. Świetne również dlatego, że to danie pozwalające czerpać z darów jesieni :)


 


Składniki:
  • cukinia;
  • 2 papryki czerwone i 2 żółte;
  • mała papryczka chili;
  • 1/2 czerwonej cebuli;
  • 5-6 dużych pieczarek;
  • puszka pomidorów w kawałkach
  • kawałek kiełbasy - u mnie podwawelskiej; 
  • sól, pieprz, papryka ostra, cząber, czosnek




Posiekaną w piórka cebulę i pokrojone w większe kawałki pieczarki podduszamy na małej ilości oleju. Kiedy zmiękną dodajemy pozostałe warzywa. Ja moje pokroiłam w plastry, bo lubię żeby były widoczne w daniu, ale możecie pokroić jak Wam się zechce. Zalewamy pomidorami z puszki i odrobiną wody (właściwie to popłukałam trochę puszkę po pomidorach). Przykrywamy, zmniejszamy ogień i dusimy aż warzywa zmiękną i puszczą sok. Wtedy dodajemy kiełbasę i przyprawiamy do smaku. Zostawiamy na wolnym ogniu, aby smaki mogły się połączyć.
I to wszystko!
Proste i przyjemne!






SMACZNEGO!!!!

5 komentarzy:

  1. próbowałam od razu tu skrobnąć i coś się nie dało ;)

    leczo uwielbiam, dawno nie robiłam :) narobiłaś mi smaka - idealna potrawa na jesień!

    Eljotynko mam nadzieję, że częściej się tu pojawiać będziesz :))

    I ślicznie się tu zrobiło - tak ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam taką nadzieję ;)
    dziękuję raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie i zapewne jeszcze lepiej smakuje:) Najwyższa pora żebym i ja zmierzyła się z leczo!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie i zdrowo czyli to co króliczki lubią najbardziej ;) A moja wersja na leczo przepis

    OdpowiedzUsuń