poniedziałek, 24 stycznia 2011

Jak u mamy

Tak mi się właśnie to danie kojarzy i mam nadzieję, że za rok no może dwa moja córcia z przyjemnością je spałaszuje :)
Mam na myśli pulpety  w sosie pomidorowym.
Kiedyś myśląc pulpety widziałam duże klopsy, blade i zalane jakimś sztucznym sosem-najczęściej myśliwskim z torebki. Tak podawane są one przeważnie w szkolnych stołówkach.
Moje są malutkie, dobrze doprawione i można je zjeść zarówno z ryżem jak i z makaronem jako spaghetti.
Kup:
  • 1/2 kg mięsa mielonego z indyka
  • 1 cebulę czerwona
  • 1-2 łodygi selera naciowego
  • 2 puszki krojonych pomidorów
  • tymianek suszony
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 3 łyżki tartego parmezanu
  • 1 jajko
  • sól, pieprz, sos worcestershire oraz inne przyprawy do smaku
I ugotuj:
 Posiekaną cebulę i seler podsmaż na oliwie czosnkowej razem z tymiankiem.
Wcześniej odłóż 2 łyżki mieszanki cebulowo-selerowej do miski z mięsem.
Kiedy już warzywa zmiękną czyli po około 10 minutach, wlej do garnka dwie puszki pomidorów oraz wypłucz wodą to co w nich zostanie i również dolej. Wszystko razem wymieszaj, dopraw solą, pieprzem, cukrem oraz jeśli lubisz czosnkiem i zostaw na wolnym ogniu aby się spokojnie gotowało przez około 15 min.
W tym czasie zajmij się przygotowaniem pulpetów, a jest to czynność niezwykle prosta. Wystarczy tylko wymieszać mięso, warzywa (owe dwie łyżki cebuli i selera) , tartą bułkę, parmezan i jajo oraz przyprawić do smaku. Następnie uformuj pulpeciki. Ich wielkość zależy od Ciebie. Mi wyszło 36 małych pulpetów. Kiedy już będą gotowe wkładaj je do garnka z sosem i następnie gotuj przez 30 minut.

To wszystko, obiad gotowy.
Smacznego!

  

1 komentarz: