środa, 20 kwietnia 2011

Na obiad

 Boeuf Strogonow! Potrawa z mięsa i warzyw, bulgocząca w sosie. 
Kiedy przygotowauje takie dania mam wrażenie, że tworzę "prawdziwą" kuchnię. Taką domową. Kiedyś wydawało mi się, że to trudne , a przekonałam się, że wcale tak nie jest!


Boeuf Strogonow
( źródło http://pieprzczywanilia.blogspot.com/2011/02/7-rzeczy-ktorych-o-mnie-nie-wiecie-na.html, z modyfikacją) 


Składniki:
  • 1 polędwica wieprzowa ;
  • 1 duża cebula;
  • 1 czerwona papryka;
  • 6 pieczarek;
  • 3 duże ogórki kwaszone;
  • 1 opakowanie przecieru pomidorowego;
  • 1/2 pojemniczka  śmietany 18 %;
  • 2 łyżki musztardy;
  • 500 ml bulionu (użyłam kostki cielęcej); 
  • sól,pieprz, papryka, listki laurowe, czosnek, tymianek 

Polędwice pokrój na średniej wielkości kawałki i podsmaż na oliwie. Kiedy już się zrumieni z każdej strony przełóż ją do garnka, a na patelnię wrzuć posiekaną cebulę i zeszklij. Gdy będzie gotowa dodaj ją do garnka z mięsem. Wlej do środka bulion, dodaj listki laurowe, tymianek oraz czosnek. Pozostaw na nie dużym ogniu około 20 minut aby mięso zmiękło (wieprzowina nie potrzebuje dużo czasu aby stać sie miękką).
W między czasie przygotuj warzywa krojąc wszystkie w kostkę. Gdy mięso będzie już miękkie dodaj je do garnka. Wszystko zalej przecierem pomidorowym i rozpocznij doprawianie. Muszę przyznać, że smak który oddało mięso w połączeniu z wywarem i warzywami był tak pyszny, że właściwie nie trzeba było dużo doprawiać.
 Wystarczyło tylko odpowienio sypnąć papryki, a na koniec wmieszać 2 łyżki musztardy ( użyłam sarepskiej) oraz dodać śmietany. Pamiętajcie aby najpierw do zimnej śmietany wlewać odrobinę sosu, a potem dopiero przelać wszystko razem do garnka inaczej śmietana się zważy. Dobrze jest zostawić danie kilka minut na wolnym ogniu abu popyrkało,a tak naprawdę najlepsze jest na drugi dzień kiedy wszystkie smaki się przegryzą!

SMACZNEGO!!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz