piątek, 29 kwietnia 2011

Spagetthi z cukinią

Dziś jest moje świeto. Pewnie daltego zawsze lubiłam tę datę,wydawało mi się, że to wyjatkowo ładne zestawienie cyfr. Moje święto, też jest dwucyfrowe, ale jeszcze nie równe cyfrze w dacie moich urodzin. Zgadniecie ile mam lat? ;)

W zamian ja podziele się z Wami całkiem prostym przepisem na spagetti z cukinią, kurczakiem i pieczarkami w sosie z mascarpone i śmietany. Zainspirowała mnie Owieca, która zrobiła makaron z krewetkami. Niestety w naszym domu krewetki nie zostały dobrze przyjęte więc zmodyfikowałam całkiem jej przepis.

Składniki :
  • 1 pierś z kurczaka;
  • 5 pieczarek;
  • 1/2 cukini;
  • 200 g makaronu ( porcja na 2 osoby);
  • 1/2 opakowania serka mascarpone;
  • 2 łyżki śmietany;
  • sos sojowy; sos słodki chilli do kurczaka, oliwa czosnkowa;
  • sól, pieprz, szczypiorek do posypania gdy danie będzie gotowe
Kurczaka pokrój na średniej wielkości kawałki i zamarynuj w sosie sojowym, sosie chilli i oliwie. Odstaw do lodówki na około 4 godziny. 
Cukinię pkrój na cienkie plasterki; pieczarki na średniej wielkości kawałki. Podsmaż kurczaka na patelni, dodaj warzywa. Gdy już zmięknną wmieszaj w nie serek mascarpone a następnie zagęścij sos śmietaną. Dopraw do smaku.
Kiedy sos połączy się z mięsem i warzywami stanie się kremowy.Dodaj na patelnię ugotowany wcześniej makaron. Wyłącz gaz i połącz go z sosem. Podawaj posypane serem oraz szczypiorkiem.

SMACZNEGO!!! 

4 komentarze:

  1. nie lubie jak nie piszesz co o tym daniu myslisz!! tak czy inaczej musze sprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zu! Bardzo mi smakowało, sos był delikatny a kurczak lekko pikantny dzięki wcześniejszej marynacie i wbrew pozorom nie jest to ciężkie danie :)
    Zadowolona? ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze raz najlepszego :-) Makaron wygląda good :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo! :D musze wiedziec czy warto robic ;) bardzi mi sie ten przepis podoba! dzieki!!

    OdpowiedzUsuń