środa, 13 kwietnia 2011

zasadziłam bratki i

Upiekłam tartę. Obie te rzeczy po raz pierwszy w swoim życiu. Bratki choć na razie tylko trzy to ładnie zdobią balkon, wkrótce towarzystwa dotrzymywać im będzie maciejka, której cudny zapach kojarzy mi się z letnimi wieczorami. Jeśli zaś chodzi o tartę to zbierałam się do niej od bardzo dawna. Przeglądane przepisy niby rozwijały moją wyobraźnię, ale widocznie wciąż za mało. W końcu znalazłam odpowiedni przepis i już wiedziałam co będzie tego dnia na obiad.
Tarta z gorgonzolą, szynką serrano i czerwoną cebulą
( źródło: http://pieprzczywanilia.blogspot.com/2010/09/co-nowego-dzisiaj-tarta.html, przepis zmodyfikowany) 

  
Składniki:
  • opakowanie gotowego ciasta francuskiego;
  • 6 plasterków szynki długodojrzewającej Serrano;
  •  ser gorgonzola;
  • 1 czerwona cebula;
  • kilka gałązek tymianku  
Przygotowanie tej tarty jest banalnie proste. Rozkładamy ciasto francuskie  na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Do okoła ciasta robimy nacięcia, które stworzy rant. Następnie układamy ser, szynkę, cebulę a na wierzch gałązki tymianku.



Pamietajcie, żeby ponakłuwać ciasto widelcem, żeby nie było oklapnięte.
Tartę pieczemy w rozgrzanym do 180 C piekarniku przez około 15-20 minut.

SMACZNEGO!!! 


1 komentarz: