piątek, 23 września 2011

Biscotti z bakaliami

Widziałam je wielokrotnie w sieciowych kafejkach i za każdym razem zastanawiałam się czemu za kawałek sucharka mam płacić prawie 10 złotych? Kiedy jednak zobaczyłam przepis na te ciasteczka ich wykonanie okazało się dziecinnie proste. Nie czekałam długo i zabrałam się do pieczenia. Cudowne jest to, że można dowolnie wybrać dodatki z jakimi je upieczemy!

U mnie były to suszone figi, śliwki, rodzynki i orzechy włoskie, a wszystko to namoczone w aromacie rumowym :)

Biscotti z bakaliami

Składniki:
  • 1 jajko;
  • 90g cukru;
  • 1 szklanka mąki;
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 1 buteleczka ekstraktu rumowego;
  • garść suszonych fig, śliwek, rodzynek i orzechów włoskich
Bakalie posiekałam i zalałam ekstraktem rumowym z jedną łyżką wody. Dałam im trochę czasu aby nasiąknęły aromatem rumu (ok. 3-4 h).
Jajko ubijamy z cukrem i możemy dodać resztę ekstraktu rumowego. Wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i dodajemy bakalie. Wszystko razem mieszamy. Formujemy podłużny chlebek, który kładziemy na blasze i oprószamy go mąką. 
Pieczemy 25 minut w piekarniku rozgrzanym do 175 C. Gdy zbrązowieje i stwardnieje wyciągamy i studzimy. Następnie kroimy na 1 cm kromeczki i podpiekamy przez 15 minut w 180 C obracając co jakiś czas.
Wyjmujemy, studzimy, pałaszujemy :) Idealne do przechowywania w słoiku lub po prostu w miseczce, lekko przykryte ściereczką. U mnie stały około tygodnia i nie straciły na swojej świeżości ani trochę.
Słodkie i zdrowe, fajne połączenie!


 SMACZNEGO!!!
p.s. oryginalny przepis znajdziecie tu

1 komentarz: