środa, 7 września 2011

Gnocchi

W trakcie wakacji kupiłam książkę "Makarony". Taki mini przewodnik po makaronach, trochę przepisów, opisów dodatków i zwyczajów jedzenia makaronów :)  Wśród nich znalazł się także przepis na gnocchi, które bardzo przypominają nasze kopytka. Ponieważ za oknem zrobiło się jesiennie, liście się posypały to zaszyłam się w kuchni i rozpoczęłam ugniatanie ciasta :) Oto efekty!


Gnocchi
Składniki:
  • 1 kg mączystych ziemniaków;
  • 2 szklanki mąki;
  • 1 łyżeczka soli;
Dodatki:
  • 1 puszka pomidorów krojonych;
  • 2 ząbki czosnku;
  • bazylia, pieprz, sól;
  • 1/2 kostki masła;
  • majeranek, parmezan

Przygotowanie gnocchi właściwe nie jest trudne tylko pracochłonne i wymaga wprawy. Ja robiłam je po raz pierwszy i trochę czasu mi to zajęło. 
Ziemniaki gotujemy w łupinach, następnie obieramy i jeszcze ciepłe przeciskamy przez wyciskarkę ( ja mam taką starą ręczną). Pozostawiamy do ostygnięcia a następnie łączymy je z mąką, solą i rozpoczynamy wyrabianie ciasta. Powinno być ono gładkie, nie klejące oraz nie rozpadające się podczas formowania klusek.
Gdy uznacie, że ciasto jest gotowe, pokrójcie je na 1 centymetrowe plastry, z których uformujecie wałeczki, które pokroicie na skośne kawałki. W ten sposób powstają kluski, spłaszczamy je lekko dociskając do nich widelec pozostawiając jego ślad. Gotowe kluski podsypujemy mąką i odstawiamy na 15 minut. Gotujemy je partiami w dużej ilości dobrze osolonej wody. Czas gotowania to mniej więcej 3-4 minuty i trzeba dobrze pilnować aby się nie rozgotowały!!

Podać je możemy z prostym sosem pomidorowym czyli puszka pomidorów, czosnek, przyprawy i czas gotowania 10 minut lub z roztopionym masłem z majerankiem lub szałwią.
Spróbujcie bo warto!

SMACZNEGO!!!

5 komentarzy: