niedziela, 20 lutego 2011

Zupa Chin

Tak roboczo nazwałam to danie, chociaż z Chinami ma ono zapewne nie wiele wspólnego ;) Zrobiłam ją na podstawie przepisu Nigelli na Tajską zupę z kurczakiem. Moim ulubionym składnikiem tej zupy jest oczywiście makaronik ryżowy, mleczko kokosowe oraz sok z limonki. W tym przepisie fajna jest jego dowolność- możecie tam wrzucić takie warzywa jakie chcecie, nie używać kurczaka zostając przy wersji wegetariańskiej lub dodać krewetki. Jednym słowem hulaj dusza a i tak wyjdzie smacznie!

Do wersji przepisowej potrzeba:
  • 1 litr bulionu drobiowego (użyłam kostki rosołowej);
  • 150g makaronu ryżowego;
  • 200 ml mleka kokosowego;
  • 1 czerwoną papryczkę chili bez pestek,drobno posiekana;
  • 3-4 cm imbiru drobno posiekanego;
  • 2 łyżki sosu rybnego;
  • 1 łyżeczkę kurkumy;
  • 1 łyżeczkę pasty z tamaryndowca;
  • 1 łyżeczkę cukru trzcinowego;
  • 2 łyżki soku z limonki;
  • 250 g blanszowanej zieleniny lub mieszanki warzyw ( ja użyłam mrożonej mieszanki warzyw chińskich);
  • ok 150g gotowanego mięsa z kurczaka ( ugotowałam pierś z kurczaka,oddzielnie w bulionie z marchewką, natką selera, pieprzem oraz listkami laurowymi)
Chciałam zaznaczyć, że zamiast sosu rybnego, pasty z tamaryndowca, i kurkumy dodałam przyprawę 5 smaków. I dużo więcej soku z limonki.
Bulion zagotuj w garnku,dodaj do niego wszystkie składniki oprócz warzyw i ponownie zagotuj.W między czasie przygotuj makaronik. Gdy kurczak się zagrzeje dodaj warzywa. Gotuj przez chwilę aż osiągną taką miękkość jaką lubisz. I gotowe. Zalej zupą makaron i pałaszuj! Aha, ta zupa ma jeszcze jedną zaletę, gdy nadzienia jest więcej niż wywaru możesz zjeść z nim makaronik na zimno jako sałatkę!
SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz