piątek, 4 marca 2011

słodka zupa

Ostatnio pogoda napełnia mnie nadzieją, że wiosna już niebawem nadejdzie. Na bazarach pojawią się nowalijki a na talerzu zagości świeżość i kolor! Lecz póki za oknem jeszcze zima trzeba sobie radzić inaczej.
Polecam Wam pomarańczową zupę krem, przepisu Nigelli.
Składniki:
  • 1 papryka zółta, 1 papryka pomarańczowa lub czerwona;
  • 1 puszka kukurydzy;
  • 1 litr bulionu warzywnego;
  • 2 łyzki oliwy czosnkowej;
  • sól, pieprz do smaku
Papryki trzeba pokroić w paski i wymieszać z oliwą. Następnie ułożyć je na foli aluminiowej i piec w nagrzanym do 225 stopni piekarniku przez około 20 minut. Zapach, który się przy tym unosi jest wspaniały. W między czasie zagotujcie bulion ( ja użyłam kostki rosołowej) i dorzucie do niego kukurydzę z puszki. Niech się gotuje na wolnym ogniu przez 10 minut. Następnie wyłów część ziaren kukurydzy, do reszty dodaj upieczoną paprykę, zdejmij garnek z ognia i zmiksuj wszystko na krem. Nie musi być on idealnie gładki. Dodaj zachowaną kukurydzę i zagotuj całość. Zupa gotowa.
Z racji składników jej smak jest raczej słodkawy. Zaostrzyłam go śmietaną dodaną już na talerzu oraz kolendrą.
Zupę podałam także z grzankami z masłem czosnkowo-ziołowym.
SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz